ב’

באוהאוס, בארוק, בארקוד, בודהיזם...
באוהאוס
גרמנית  – בית הבנייה. סגנון עיצובי שמקורו בגרמניה, בתקופה שבין שתי מלחמות העולם. בשנת 1919 האדריכל וולטר גרופיוס הקים לדרישת ממשלת גרמניה מכון שתפקידו היה לסייע בשיקום המדינה מבחינה תרבותית וחברתית. המכון שנקרא “באוהאוס” שימש בי”ס לעיצוב ואדריכלות.  הסגנון הארכיטקטוני והעיצובי הוא נקי ופשוט, ומרבה לעשות שימוש בקווים ישרים ואלמנטים אחרים ההופכים את תוצריו לקלים ופשוטים, הן ליצור והן לשימוש. הבאוהאוס הוא אחת מאבני הדרך החשובות בתולדות המודרניזם., ובו טבע מיס ואן דר-רוה את המשפטפחות זה יותר”. בבניינים שנבנו בסגנון הבאוהאוס נעשה שימוש רב בבטון, על מנת לפשט את תהליך הבנייה. כמו כן מתאפיינים הבניינים הללו בפתיחות לסביבתם, דבר המושג על ידי חלונות גדולים וגבוהים ומרפסות פתוחות.

בודהיזם
או בודהה דהרמה“)  דת ותורה פילוסופית שגובשו ע”י גאוטמה סידהרתה  בודהה שאקיימוני”), בהודו במאה השישית לפני הספירה, ומקובלות כיום במרכז אסיה ובמזרחה. הבודהיזם שם את הדגש על מימוש מלא של יכולות האדם. (ואינו שם דגש  על אלוהים או ישות חיצונית כפי שעושות דתות אחרות). התבוננות עצמית פנימית מודעת היא זו שיכולה להביא אדם לאושר תמידי.

בויס, ג’וזף
(Beuys, Joseph) 1921–1986 אמן קונספטואלי גרמני עסק במיצגים, מיצבים, פיסול ורישום. נאמר עליו שהיה רשם בחסד. בויס האמין כי מעורבות חברתית ופוליטית היא הדרך להעלות את החברה עצמה לרמת אמנות. הוא טבע את המושג פיסול חברתי – איך אנו מעצבים את העולם בו אנו חיים. והתייחס אל הפיסול כתהליך אבולוציוני – כל אדם הוא אמן, והחיים הם התחום בו מתגשמת האמנות. העיקר הוא טרנספורמציה של מהויות, ולאו דווקא הבנה של אסתטיקה מסורתית של גילויי יופי. בעבודתו שילב חומרים לא שגרתיים כשומן, לבד, דם, אדמה, דבש וחיות מתות.

ביתן ברצלונה
ביתן שתכנן מיס ון דר רוהה לתערוכה בברצלונה ב-1929 – בה ניסח את רעיון החלל הזורם, המשלב חוץ ופנים ואינו מגדיר באופן חד משמעי את גבולות החלל. מינימליזם מופשט.

בלוסטרדה
משטח מורם המשמש להגדרת אזור וליצירת מפלסים שונים.

ברוטליזם
1950-1960  אחד הביטויים לאדריכלות המודרניסטית. הסגנון מאופיין במונומנטאליות.  שימוש במרקמים שונים של בטון חשוף ליצירת אסתטיקה של משטחי קירות חיצוניים ופנימיים.

בארוק
סגנון באמנות, ארכיטקטורה, מוזיקה וסיפורת. תחילת המאה  ה-17 עד אמצע ה – 18.

מאופיין בקישוטיות יתר, גודש של עיטורים, תנועה, דינאמיות, תיאטרליות. בתקופה זו נעשו שילובים בין אדריכלות, פיסול, ריהוט וציור לכדי סביבות מרשימות ותיאטרליות.

בארוקד
אריג מפואר, יקר ויוקרתי, שבתוכו ארוגות דוגמאות מורכבות, מחוטי משי, זהב או כסף, או קטיפה.

בריינסטורמינג
סיעור מוחות. העלאת רעיונות באופן חופשי לצורך דיון  בבעיות ומציאת פתרונות.