ג’ונסון, פיליפ
Johnson, Philip 1906 – 2005 אחד מהאדריכלים האמריקאיים החשובים ביותר במאה ה-20. ידוע כממשיך דרכו של האדריכל לודוויג מיס ואן דה רוהה. בהשפעתו תכנן את בית הזכוכית, ואת ביתו שלו. ב – 1956 תכנן את הכור למחקר גרעיני בנחל סורק. ג’ונסון ייחס חשיבות מרובה לקונטקסט של המבנה והסביבה. בשותפות עם המהנדס ג’ון בורגי עבד בעיקר על מבני משרדים – ביניהם: בניו יורק, בנק אמריקה בטקסס, בניין AT&T .
גאודי, אנטוניו
Gaudi, Antonio 1852–1926 אדריכל ומעצב ספרדי ממוצא קטלני. בבנייניו הראשונים בדק גאודי אפשרויות של שימוש בקונסטרוקציות ובצורות חדשות, והשתמש במסורות אמנות מקומיות של טכניקות בנייה ושל שימוש בחומרים. בנייניו מאופיינים בפיסוליות פלסטית, במשחקי אור וצל דומיננטיים ובצבעוניות. משטחי הקירות משובצים באבני פסיפס, בזכוכית ובחומרים שונים. מקורות ההשפעה העיקריים שלו היו המסורת הקתולית, הבנייה הנוצרית של ימי הביניים, השפעות האיסלם, צורות מעולם הטבע, בדומה לסגנון האר-נובו שרווח בתקופתו, הטבע כמקור לקונסטרוקציה ולצורניות זורמת.
גוף
אובייקט הממוקם במרחב על מישור האורך, הרוחב והגובה.
גלגלת
מכשיר קוצני המאפשר העתקת גזרה אל הבד באמצעות יצירת חורים קטנים.
ואלטר אדולף גרופיוס
1883 – 1969 אדריכל גרמני. מייסד בית הספר באוהאוס. מחשובי האדריכלים המודרניסטיים.
גרי פרנק אוון
.Gehry, Frank O
גריד
סריג, בעברית – רשת קווים (שתי וערב), משמש כבסיס מרכזי לקומפוזיציה. בתקופת הרנסנס השתמשו ברשת ככלי עזר לחישוב זוויות העומק של הפרספקטיבה. הגריד היווה כלי עזר בלבד ולאחר השלמת היצירה הוא לא נראה באופן גלוי בתוכה. הגריד ששימש בתקופת הרנסנס אמצעי לייצוג המציאות הופך באמנות המאה ה- 20-21 למציאות המוצגת, לנושא עצמו. אמנים רבים כגון: Sol Le Witt,Vasarelly Victor, Donald Judd, Dan Flavin, Mondrean , משתמשים בו כבסיס לקומפוזיציה בעבודותיהם, כאשר כל אחד מוביל אמצעי זה לאמירה אישית שונה.
גריי, איילין
Gray, Eileen 1878 – 1976
גרמושקה
סט התוכניות שמגישים לעירייה על מנת לקבל אישורי בנייה.
גרפיקה
תקשורת חזותית במדיה מודפסת.
גשטלט
(בגרמנית: צורה, תבנית), מונח המציין מכלול שתכונותיו מיוחדות למכלול עצמו ואינן נובעות מצירוף התכונות של כל מרכיביו. בפסיכולוגיה – אסכולה שפותחה בגרמניה לפיה תהליכי תפיסה, חשיבה, למידה, ותגובה לגירויים מבוססים על תפיסת התופעות או המצב בכללותם ולא על בחינת היסודות המרכיבים אותם.