המדריך לויראליות
תשכחו מהגביע הקדוש, המושג שכולם מחפשים היום הוא ויראליות: סרטון ויראלי, אפליקציה ויראלית, סטטוס ויראלי.
תוסיפו לכך את העובדה שבעולם הדיגיטל המתחלף Old Spice הוא כבר Old News, ותקבלו את החידה הגדולה ביותר של זמננו:
כיצד יוצרים תוכן ויראלי?
 
אדם שוב, עיתונאי בעברו ומנהל סוכנות הדיגיטל Refresh, ינסה לענות על חידה זו תוך סקירה של הטרנדים הויראליים החמים ביותר, ולא פחות חשוב אלו שניסו להיות ויראליים ללא הצלחה, בהרצאתו שהתקייימה בסטודיו 6B.
 
אדם עסק בתפר שבין הביזנס שבעיתונות לבין הקשרים והרשתות החברתיות ןאף לימד במרכז הבינתחומי במחלקה לתקשורת.
אדם הקים את ריפרש- סוכנות לעזרה בפרסום, עזרה ליצור שיחה, תקשורת והפצה.
 
עולם הויראליות:
כוחה של “הקופסא הראשונה” (הטלוויזיה) הולך ויורד. העולם עובר תהליך שינוי. ממכשיר טלויזיה בו הצופים צורכים תוכן באופן פאסיבי לעולם הוירטואלי – המחשב. עם המחשב אנו נמצאים באינטראקציה מתמדת. עקב כך, הצורך היומיומי בטלויזיה הולך ופוחת.
על פי נתונים, ישראלי “מבלה” בפייסבוק כ-11 שעות חודשיות בממוצע. העולם עבר מהפכה חברתית באמצעות הפייסבוק – חווית הפייסבוק הפכה למעשה ל”בילוי חברתי”, “יציאה חברתית”.
 
תוכן ויראלי הוא תוכן שאותו אנשים ירצו להפיץ.
סוד הפצת התכנים נמצא עמוק בלב. הכוונה היא, שתוכן שנותן תחושה כלשהי, עניין כלשהו, צחוק, רגש, פחד וכו’ הוא תוכן שאותו אנשים ירצו להפיץ ולשתף בפייסבוק.
ניתן לחלק את התכנים הויראלים למספר תחומים:
1. תוכן מצחיק – הצחוק הינו המרכיב החשוב והבטוח ביותר להצלחה.
     *הצגת סרטון בyoutube- “לא לחוצת חתונה”
2. “האח החורג של המצחיק” – תכנים בהם הצופה צוחק על הסרטון ולא מהסרטון.
     *הצגת סרטון “עמית הר שלג בת מצווש בם בם בם”.
תכנים אלו יכולים להגיע למספר רב ביותר של צפיות ושיתופים.
3. תוכן מרגש = כוח. תוכן מרגש כל כך חזק עד שהוא גובר על הפרעת הקשב שלנו ונותן לנו לקרוא יותר מפסקה אחת.
    *הצגת פוסט שאדם שוב העלה לפני מספר ימים בפייסבוק. פוסט שמדבר על הילדות שלו – גדל והתחנך בבית חרדי. הפוסט זכה        
      למספר רב של תגובות ושיתופים.
4. תוכן המחשבה – תכנים שגורמים לצופה לחשוב מעבר.
5. תוכן מפחיד- *הצגת סרטון “קח את הסוכריה”- סרטון האפליקציה הויראלית ביותר בתולדות הפייסבוק.
6. תוכן שגורם להורמונים לגעוש – מגדר מהווה חלק חשוב בויראליות – נשים מפיצות ומשתפות יותר בפייסבוק.
7. תכנים עם חתולים.- *הצגת סרטון funny cats
 
מותגים גדולים, השכילו להבין את התכנים הנ”ל ולכן מצליחים להתפרסם ולפרסם.
*הצגת סרטון אנימציה Many ways to die– מסר של חברה. במהלך הסרטון אנו לא רואים לוגו, שם חברה או כל דבר המזכיר לנו אותה, אך באופן מינימלי וחכם מצליחים להעביר את המסר שלהם.
 
אנו צריכים לדעת להשתמש, להפעיל ולשחק בפלטפורמה על מנת שהיא תזהה את הפוטנציאל של הפרסום וכן תפיץ את התכנים.
למעשה, תוכן ויראלי הוא כמו כדור שלג. הוא נבנה, מתפתח ומתגלגל.