שגיא שרייבר – להתבלט בתעשייה
איך להצליח בקריירה עצמאית כמעצב פרודקט?
שגיא שרייבר, מעצב, יזם והמייסד של מגזין פיקסל פרפקט (בארץ) ו-Hacking UI (בינלאומי). שגיא עובד כבר 10 שנים בתעשייה ו-6 שנים בעיצוב מוצרים דיגיטליים. ברזומה של שגיא ניתן למצוא חברות כגון: Fiverr, eBay, SimilarWeb. שגיא הוא מנטור למעצבים עצמאיים במסגרת הבלוגים שלו, וגם יועץ סטארט-אפים באופן רשמי בגוגל לאנצ‘פד. כיום שגיא הוא גם מוביל את הקורס המתקדם לעיצוב מוצרים דיגיטלים (UI/UX) בסטודיו 6B.
בהרצאתו שגיא מדבר על ההצלחה בקריירה שלנו כעצמאיים, כפרילנסרים, מה קורה בתעשייה ואיך לקדם את עצמנו והמוצר שלו בדרך הטובה ביותר. החששות בהצעות מחיר ללקוח והצגה של תיק העבודות שלך ללקוחות פוטנציאלים, איך מתנהלים בכל העסק הזה בזמן שאנחנו בסה״כ רוצים לעצב.
שגיא בתחילה מדגיש את הצורך של חברות סטארטאפ למעצב פרודקט טוב. אנחנו לא מגיעים ללקוח כדי למכור את האומנות שלנו, בזה הוא לא מעוניין. אנחנו עסק,שמגיע להראות ללקוח איך ומה יעבוד עבור המוצר שלו מבחינת השפה הויזואלית.הרי בסופו של דבר עיצוב השירות או המוצר היא התוצאה שהלקוח יהנה ממנה. לכן, עיצוב המוצר ונגישותו הם קריטיים מאוד להצלחתו של אותו הסטארטאפ. ההבנה הראשונית שהעבודה שלנו היא קריטית עבור הלקוח היא צעד ראשון להבין את המקום שלנו ומה אנחנו צריכים לדרוש עבור הפרויקט שאנחנו עתידיים לעשות.
המצב בשוק בישראל כיום הוא שאנחנו לא מוערכים מספיק והמשכורות שלנו בהתאם. על אף שמעצב פרודקט הוא גורם מאוד משמעותי לחברות סטארטאפ. נתון נוסף שמערער לנו את המחשבה – ישראל היא אחת ממעצמות הסטארטאפ בעולם כך שהעבודה שלנו בארץ היא רבה ומשמעותית ולמרות הכל אנחנו לא מתוגמלים בהתאם.
מוסדות הלימוד, המסגרות שאנו נמצאים בהן תמיד מלמדות אותנו להיות חלק מהכלל, לא להתבלט, לא להוביל, להיות סטנדרט. שגיא טוען שההפך הוא הנכון , אם אתם רוצים להתקדם ולהתבלט צאו מהמסגרת. שגיא ממליץ לסטודנטים לעבוד בתחום תוך כדי לימודים, העבודה בשטח תתרום לכם המון ותלמד אתכם איך להתנהל כעסק.
התיאוריה ששגיא הציג בהרצאתו הגיעה לענות על השאלה ׳איך לבנות קריירה משגשגת שניתן להתחיל אותה כבר מהיום׳. את התיאוריה הציג ע״י ׳משולש ההצלחה בקריירה׳.
המשולש בנוי משלושה אלמנטיים : תוכן, יכולות מקצועיות, ונטוורקינג (או כמו ששגיא קורא לזה ׳חברמניות׳). הטריק הוא שצריך סך הכל שיהיו לכם שניים מהאלמנטיים כדי להצליח, אנחנו לא מושלמים ולא צריך את שלושתם. אם יש לכם שניים טובים תתמקדו בהם ותפתחו אותם ככה תעצימו את העסק שלכם בצורה המהירה ביותר. את הפרמטר השלישי החלש יותר, תעבדו עליו לאט הוא ירים אתכם עוד יותר.
- תוכן: ברנד אישי , דרך התוכן שאתם מייצרים העולם רואה אתכם, התוכן הוא הפנים של העסק שלכם וככל שיהיה יותר תוכן ככה יותר אנשים יכירו אתכם ואלה שמכירים תמיד יזכרו אתכם. שגיא ממליץ להיות פעיל בכל קבוצה רלוונטית בפייסבוק, להקים קהילות פרודקט, בלוגים וכו׳.
Personal Brend ניתן לחלק ל2 גורמים עיקריים – תוכן ארוך: פייסבוק ותוכן קצר: אינסטגרם.
שגיא ממליץ תמיד להראות לעולם שאנחנו כאן, לקשר בין הסטורי באינסטגרם לפייסבוק להשתמש ולנצל את כל הכלים שניתנים לנו בסושיאל מדיה, הם קריטיים.סוג התוכן יכול להיות לימודי, בידור או השראה למעצבים אחרים, תנו לעוקבים סיבה לעקוב אחריכם, תיהיו מעודכנים תמיד.
- יכולות מקצועיות: בסיסי וחשוב. יכולות מינימליות חשובות כדי להיות בתחום. חלקנו טובים יותר וחלקנו פחות, חשוב להיות תמיד מעודכן בפיתוחים ועדכונים חדשים שרצים יום יום.
- חברמניות : Networking- להיות נוכח בכנסים, הרצאות, מפגשים תמיד מכירים עוד ועוד אנשים. חשוב להתמיד כדי לפגוש את אותם אנשים ולפתח קשרים.
באלמנט החברמניות שגיא מדגיש את הצורך להוריד אגו, האגו מגיע למבחן שלקוח דוחה את ההצעה שלנו, את המוצר שלנו. לפעמים לא יאהבו את מה שיש לנו להציע חשוב לצאת מקצועי מסיטואציות כאלה ולא לשרוף קשרים. חשוב להיות שירותיים ואדיבים כדי שיזכרו אתכם לטובה. מיינדסט של ווינרים – אלופים אולימפיים תמי יודעים שכל מי שמתחרה מולם הוא ברמה טובה מאוד. אבל הם תמיד מנסים להתמקד במה שהכי טוב בהם ע״י גוף ונפש. שגיא ממליץ על מדיטציה המקשרת בין המודע לתת מודע.
דימיון, תראה את עצמך מצליח – וויזואליזציה עם אפס שליליות.
לסיכום, ברגע שהצלחת למקם את עצמך בתוך המשולש תוכל לסדר העדפות ולהעצים את הכישרונות שלך, תוכל לפנות ללקוחות בביטחון מלא יותר ולדרוש את המגיע לך. מטרת המשולש היא להיות מודע לקלפים שיש לך כך תוכל לשחק בשוק העבודה טוב יותר.