יש לי פוטושופ – למה אני צריך מעצב גרפי?
מאת אלון ג’משידה, ראש החוג לעיצוב גרפי בסטודיו 6B
הכל התחיל מהצילום.
פעם, הצלם היה איש טכני מובהק ששלט במכשירים כבדים, תאורה ורקעים וכדי להפיק תמונה איכותית היינו צריכים לעמוד, כמו בציור, לפני המצלמה ולהמתין.
אחר כך בא אדון איסטמן קודאק, פישט את התהליך והשאר היסטוריה.
בימינו, כל ילד עם אינסטגרם יכול להפיק תמונה באיכות גבוהה (אחרי 400 ניסיונות) ומקצוע הצילום איבד הרבה קרדיט ותהילה.
ולמה כל ההקדמה הזו?
כיוון שדבר דומה קורה בתחום העיצוב הגרפי. יותר ויותר אנשים עם גישה לתוכנות כמו פוטושופ, לא מבינים למה בכלל הם צריכים מעצב גרפי אם יש להם את הכלי המרכזי בו משתמשים המעצבים.
יש הרבה סיבות למה כן לקחת מעצב גרפי או ללמוד לימודי עיצוב גרפי ופוטושופ היא לא הסיבה העיקרית.
1. אובייקטיביות – לשאול את השאלות הנכונות
כשאתם מעצבים לעצמכם, אתם לא אובייקטיביים ונותנים לרגשות האישיים להשפיע על שיקול הדעת שלכם. התוצאות שתקבלו יהיו לרוב מבולבלות ויהיה חסר בהן מסר אחד ברור, כי עבורכם כל המסרים חשובים באותה המידה. תנו למישהו שאינו מעורב רגשית לעצב עבורכם והתוצאה תהיה הרבה יותר ממוקדת (כמו שאומרים על מי שמייצג את עצמו בבית המשפט – “יש לו לקוח טיפש…”)
2. מה שעולה בזול – עולה ביוקר
לבעלי עסקים יש הרבה דאגות על הראש ויותר זול יהיה לקחת מעצב מקצועי ב-2000 ₪ ולפנות את הזמן היקר שלנו כדי להרוויח 4000 ₪. תתמקדו במה שאתם יודעים לעשות הכי טוב!
3. זמן הוא כסף הוא זמן הוא……
עד שתלמדו להשתלט על התוכנה, לעצב פעם אחת לתוך התבניות המוכרות מראש ולהבין מה לעזאזל רוצה ממכם רזולוציה (ככה קראו לה?) תאבדו זמן יקר, תקבלו כאב ראש והמוטיבציה שלכם תהיה בקרשים. התוצאה של מי שמעצב בעצמו, לאחר ניסיונותיו הכושלים, לקחת מעצב ולשלם פעמיים (פעם למעצב ופעם על הזמן האבוד).
4. רעננות מחשבתית
מעצבים מקצועיים הם באר שופעת של רעיונות קריאטיביים ולרוב הם אנשים מעודכנים. מי שמתאמן בחדר הכושר הגדול של היצירתיות, מכיר את הכלים, משתמש בהם באופן יומיומי ושולט בהם הרבה יותר טוב ממכם – רעיונות שייראו לכם נהדרים, יכולים להיות מיושנים. תנו לראש המקצועי לפתור לכם את האתגרים.
5. עקביות
כשמעצבים למותג, אנחנו רוצים לשמור על עקביות עיצובית, שימוש בשפה דומה המעצימה את הפרסום שלנו (פרסום מצטבר) ושעושה שימוש באלמנטים המזוהים איתנו (כמו סוג הפונט בו נשתמש – ולא, זה לא אריאל). בחברות שלא שומרות על עקביות, כל דבר נראה אחרת והרבה פעמים אתה נראה כמו זיוף של עצמך. ואם כבר דיברנו על זיוף, יש הרבה נושאים שקשורים בזכויות יוצרים שאתם לא מכירים ומעצב כן – תנו לו לקחת את האחריות.
6. מה שלא עולה כסף – לא שווה כסף
בתום תהליך עיצוב מקצועי, תוכלו לענות לעצמכם על הרבה שאלות שיווקיות ולקבל גם את התשובות. עיצוב הוא מענה מקצועי לצורך שיווקי, המעצב מיומן בנושאים האלו ברמה יומיומית ויכול לספק פתרונות שתוכלו להתגאות בהם ולהציגם לראווה.
7. יש מה ויש איך
תוכנת הפוטושופ (או, סוף סוף הזכרנו אותה) היא כלי שמאפשר לנו להוציא לפועל את הרעיונות שלנו. כדי שיהיה לנו משהו ממוקד, מדוייק, מכוון, יעיל ועובד – אנחנו צריכים איש מקצוע. תזכרו – זה שיש לכם מברגה לא הופך אתכם למכונאים או טכנאי מזגנים – נכון?
אז כן, זה כיף להשתעשע עם הפוטושופ, אבל על מנת להציג את העסק שלכם בדרך הטובה ביותר, צריך מעצב מקצועי או לחילופין ללמוד בעצמכם לימודי עיצוב גרפי.