בחודש אוגוסט 2013 התקיימה הרצאתו של שגיא שרייבר, בוגר שנקר. שרייבר עוסק ב –UI (עיצוב ממשק משתמש) ו – UX (עיצוב חוויית משתמש) וייסד את “פיקסל פרפקט מגזין” – בלוג מצליח בעולם התקשורת החזותית והאינטראקטיב.
 
 
ההרצאה תעסוק בשני היבטים:
1.       מה יש שם בשבילנו בחוץ?
2.       טיפים מהניסיון האישי של שרייבר לפריצה לשוק העבודה
 
1.מה יש שם בשבילנו בחוץ?
התפיסה שעליה גדלנו היא שאין כסף בעיצוב – זה לא נכון. הכסף יגיע מהלקוח והוא מגיע עם צרכים שונים – אנו צריכים לענות על הצרכים השונים הללו.
 
סוגי אתרים:
למשל, יהלומן שרוצה אתר אך הוא אינו יודע מה הוא רוצה.
·         אתר תדמיתי – אתר בעל כמה דפי תוכן פשוטים, יכול להציג את העסק בפשטות רבה.
·         אתר קטלוגי – כמו אתר תדמיתי שמוסיפים לו קטלוג (כאמור דף מוצר שנוצר לכל מוצר מהגלריה).
·         אתר סחר מקוון – אתר קטלוגי עם תהליך רכישה של המוצר.
 
 
סוגי פורמטים:
  • אתר רגיל – עפ”י שפות קידוד שונות (למשל css, html, java script).
  • אתרי מובייל – לקחו את האתר הראשי ובנו אתר חדש שמותאם עבור הסלולרי. היום כמעט ולא עושים סוג כזה של אתר.
  • אתרים רספונסיבים – עיצוב אתר שמעצבים פעם אחת בגודל הרגיל שלו, אך מעצבים אותו כך שיותאם עבור מסכים שונים ועבור מכשירים ניידים. כאמור, לא בונים כמה פעמים אלא מלכתחילה כאתר דינאמי.
        – לרב בנוי ב html5, css3, javascript- 
    דוגמה טובה snashingnagazine.com (נראה שבין התצוגות השונות, בזומים שונים של מסך המהווים אתרים שונים עבור מכשירים שונים, האתר נשבר בצורה שונה – הן מבחינת מסך והן מבחינת גודל פונטים).
  • מערכות ניהול תוכן – אתר אשר מנהל את האתר (admin).
o        מערכות ניהול תוכן פופפולריות:
§         אתרים ובלוגים: wordpress, drupal, joomla.
§         סחר מקוון: shopify, magneto.
 
מסביב לאתר:
·         באנרים, רי סייזינג – עשיית באנרים רבים שוב ושוב. ישנה תורה מאחורי בניה של באנרים.
·         דפי נחיתהCTA חייבים לחשוב על שיווק כאשר עושים זאת. יש חשיבות רבה על הפסיכולוגיה של העיצוב ושיווק.
·         בלוג – בלוג זוהי עבודה ענקית אשר לוקחת הרבה מאוד זמן. שרייבר מציין דוגמה שביקשו ממנו לעצב widjet שרק אותו               לקח לעצב 12 שעות.
 
אפליקציות:
לקוח עם רעיון רוצה לייצר אפליקציה. ככל שיוצרים יותר מכשירים ויותר מערכות הפעלה צריך לעצב עוד ועוד אפליקציות.
לקוח עם סטרטאפ צריך:
o        לוגו ותדמית
o        אפליקציה עצמה
o        אתר לאפליקציה
o        אייקונים
o        חומרים שיווקיים
o        דף פייסבוק
o        רקע לטוויטר
o        ערוץ יוטיוב
o        כרטיסי ביקור
o        חולצות+ווסאח
o        קמפיינים שיווקיים
o        עוד פרינט
 
נשאלת השאלה – איך מתחילים זאת? איך עושים זאת?
כל הפלטפורמות שנרצה לעצב, תמיד מישהו עשה זאת לפנינו וניתן למצוא זאת בגוגל. צריך לדעת לחפש. קישורים למקורות מופיעים בבלוג של פיקסל פרפקט.
 
2. טיפים מהניסיון האישי של שרייבר לפריצה לשוק
–          האפליקציה any.do מנהל משימות
–          אפליקציה cal מלשון calendar
–          בתור מעצבים מתחילים, כדי לפרוץ לשוק/ להשיג לקוחות – בין הדברים החשובים הוא השראה, כלומר להיות בעניינים                    (למשל google glass).
–          ממליץ על שני אתרים של עיצוב עבור השראה:
 Smashingmagazine.com
Dribbble.com  (זוהי רשת סגורה שמישהו מקבל רק ממישהו פנימי עם ותק).
בנוסף, שגיא ממליץ על רשימה ארוכה של בלוגים  המופיעים גם בפיקסל פרפקט בפינת “פיקסל גיק”
–          התחילו לעבוד בתחום על מנת לצבור ניסיון.
o        שרייבר מציין שעבד שנה לפני שהתחיל ללמוד בשנקר. במילים אחרות, לא משנה באיזה שלב אנחנו כדאי להתחיל לעבוד בתחום.
o        להתחיל לעצב, לקחת כל אתר וליצור אותו באלמנטים בפוטושופ.
o        לבנות אתר קיים בפוטושופ (מ CS6 ומעלה).
o        ללכת לכמה שיותר אירועים, הרצאות, להכיר כמה שיותר אנשים, במילים אחרות – נטוורקינג.
o        תחרויות (מרוויחים עבודה נהדרת לתיק עבודות, זוכים להרבה מאוד חשיפה). לא צריך לחשוב על זה בתור זמן מבוזבז אלא דבר מה שמפתח אותנו להמשך.
o        הכינו את הקרקע לעבודה:
§         הדברים הטכניים הם יותר מחצי הדרך (פתיחת עוסק מורשה וכו’ – לברר את הדברים האלו לפני).
§         להכין קורות חיים עדכניים (שלא יהיו מעוצבים אלא פשוט מסודרים יפה). כמובן, לכתוב את הקורות                חיים עפ”י מה שרלוונטי.
§         הצעת מחיר – להכין מסמך רשמי אשר נחתם – כמו חוזה – זה חוסך בעיות בהמשך (גם מופיע בפיקסל פרפקט).
§         שרייבר מציין שהוא עובד כיום כריטיינר – מתחייב שעובד מול הלקוח 15 שעות בשבוע. בכך אין מצב שבו הלקוח רוצה אפליקציה ואז משנה את מה שהוא רוצה וזה הרבה יותר מידי שעות עבודה – כך זה מסודר. כותבים את השעות שעושים בדף משותף (למשל דרך גוגל דרייב).
o        דברו על זה – חברים, משפחה, מכרים. כל הזמן לדבר. לשלוח מייל / פייסבוק לכל רשימת התפוצה (שלום, אני בדיוק מתחילה לעצב, הנה כמה עבודות שלי, אני מחפשת עבודות – אם אתם מחפשים…).
o        לשלוח קו”ח לכל חברה אפשרית. לא לוותר – גם אם מקבלים הרבה “לא”.
o        הלימודים/העבודה זה לא הכל – יש גם חיים לחיות!
o        להתפרע  להתנסות בהכל ולהרחיב אופקים (במיוחד בלימודים).
o        ביטול האגו ועזרה הדדית.