כמידי שנה במסגרת הלילה הלבן של תל אביב הסטודיו הופך לגלריה צבעונית וחגיגית במיוחד ובו תערוכה המסכמת את השנה החולפת של בוגרי המכינה. במסגרת הערב אנחנו עורכים תחרות תיקי עבודות מצטיינים. הכירו את הזוכים: בקטגוריית אדריכלות, זכה קובי לחם: מיקי בן גן, אדריכל וממייסדי הסטודיו, ליווה את קובי במהלך השנה האחרונה ואומר שקובי נולד להיות אדריכל. קובי הוא חיבור של כישרון, מוטיבציה והשקעה וזו הנוסחה המושלמת להצלחה בתחום הזה. ככל שהייתה התקדמות בתהליך, ניתן היה לראות אצל קובי עלייה בהתלהבות ובתשוקה למקצוע. מיקי טוען שהוא למד מקובי לא מעט.    

 

 

מיקי בן גן וקובי לחם

קובי לחם – מחבר. מודל המייצג מבנה שחלקיו מתחברים במוקד אחד.
קובי לחם – תחנת אוטובוס

 
בקטגוריית עיצוב פנים זכתה יעל יפת: שיר לביא, מעצבת פנים שליוותה את יעל במהלך השנה האחרונה, מספרת שיעל סטודנטית עמוקה ואינטליגנטית, מוכשרת ומשקיענית עם סקרנות יוצאת דופן ותשוקה לחקירה וניסיונות חומריים – “ללוות סטודנטית כמו יעל הוא תענוג צרוף ואין לי ספק שדרכה סלולה להצלחה”.
 

יעל יפת ושיר לביא

 
לימון – יעל מאוד אוהבת לימון ולטעמם של אחרים מפריזה בשימוש בו. בעבודה זו יעל מציגה את הבעות הפנים שקיבלה כתגובה לכמות הלימון בתבשיליה. ללימון תפקיד חומרי בעבודה. כל הטקסטורות עשויות מחלקים שונים של לימון מיובש.
 
יעל יפת – לימון
 
ההחלטה – עד לפני שנה יעל למדה הנדסת תעשייה וניהול באוניברסיטה. לאורך כל השנה הרגישה שזה לא מקומה ובסיום השנה הראשונה אזרה אומץ והחליטה לעזוב. יעל השתמשה בקלסר של “אלגברה ליניארית” ויצרה באמצעותו את המעבר בין הנדסה לעיצוב. הנוסחאות בורחות מהקלסר החוצה.
 
יעל יפת – ההחלטה
 
בקטגוריית עיצוב תעשייתי זכתה שירה ברקני: הדר גורליק, מעצבת תעשייתית שליוותה את שירה במהלך השנה האחרונה, מספרת שתיק העבודות של שירה חומרי, קונספטואלי ומעיד על יכולות מרשימות בכל תחומי העיצוב והיצירה. העבודות בתיק נעשו עם תשוקה ואהבה לחומר ולמלאכות יד והן מלאות בחשיבה אינטליגנטית ומפתיעה. “שירה הוכיחה נאמנות לעצמה לאורך הדרך ואני מקווה שבתום התקופה שעברה פה בסטודיו היא מבינה ששוני בעיצוב הוא יתרון ולא חסרון. אני מאמינה שבאקדמיה כבר מבינים שיש להם נכס בידיים ואני בטוחה ששירה תהיה מעצבת נהדרת!!”
 

שירה ברקני עם אביחי תדמור, ראש צוות עיצוב תעשייתי במכינה

 
קיפולים – יציקות של גבס ובטון לתוך קיפולי נייר בצורות שונות, במטרה להעביר את העדינות שבנייר לחומרים קשיחים.
 
שירה ברקני – קיפולים
 
קיפולים – ניסיון לגדל נבטי שעועית ועדשים בתוך “קיפולי גבס” בכדי לבדוק כיצד הם מתקבלים בסביבה המשונה הזו.
 
שירה ברקני – קיפולים. הנבטה בתוך גבס
 
בלוטי ים – עבודה זו נעשתה בעקבות איור ששירה מצאה בספר גרפיקה ישן שעבר אליה מסבה. האיור של בלוטי הים מאוד עניין אותה והיא החליטה להפוך אותו לתלת מימדי באמצעות טקסטיל. את התוצר הסופי היא צילמה על סלעי ים כדי לקרב אותו להשראה המקורית של העבודה.
 
שירה ברקני – בלוטי ים
 
בקטגוריית עיצוב תקשורת חזותית זכה איתמר נהב: ג’ני מוגילבסקיה, מעצבת גרפית שליוותה את איתמר בשנה האחרונה, מספרת שמהרגע הראשון היה לה ברור שמדובר באדם מיוחד. היא הרגישה כמו יהלומן שקיבל את היהלום הכי טהור וגולמי. “לאיתמר דרך חשיבה ופרשנות ייחודיות. הוא מצא את דרכו להביא את עצמו במאת האחוזים. “איתמר למד על עצמו המון וגם לימד אותי המון, הפתיע ואתגר כל הזמן!”
 

איתמר נהב ויסמין יותם, מנהלת סניף חיפה

 
קרחות – איתמר התחיל לחקור צורות שונות של קרחות. במהלך שיטוטיו באינטרנט הוא נתקל בירחונים שונים להשתלות שיער ובהם צורות שונות ומשונות של קרחות. את אותן קרחות הפך לצורות בעלות קווי מתאר ברורים, אותן שרטט על בד ורקם במעין רקמת צלבים בסגנון חופשי. הבחירה בטכניקה של רקמה נוצרה מתוך חיבור רעיוני בין חוטי הרקמה לשערות הראש. העבודה מורכבת מ-15 קרחות שונות שהן מעין “כתב קרחות”, ניתן גם להרכיב מחלק מהן סדרות המראות המשכיות של תהליך ההתקרחות.
איתמר נהב – קרחות
 
מבית ומחוץ – סדרה צילומית זו מורכבת מ-6 גלויות אשר מתארות את הקשר והדמיון, אך גם את הניגוד שבין חפצי הבית ובין הטבע הסובב אותנו. לאיתמר משיכה לחפצים. הוא יוצר השוואה צורנית בין אותם חפצים לבין אלמנטים בטבע שנחשבים לגולמיים וטהורים.
איתמר נהב – מבית ומחוץ
 
תבליטים במבחן הזמן – השראה מתבליטי הקיר הפרושים בקיבוץ של איתמר. אמני הקבוץ הרבו לפאר את קירות הבטון החשופים בתבליטי בטון אשר יצרו שעטנז בין סגנון קומוניסטי להפשטה מודרניסטית. איתמר יצר תבליט שימשיך תבליט קיים. איתמר נסמך על אותן צורות ועל אותו בטון אך נתן להן פרשנות באמצעות דימויים עכשוויים, כמו “ילדי האזניות” ו”ילדת הסלפי”.
 
איתמר נהב – תבליטים במבחן הזמן
 
בקטגוריית עיצוב אופנה, טקסטיל וצורפות זכתה שיר שטרקר: טל ברימר, מעצבת טקסטיל וראש צוות אופנה במכינה שליוותה את שיר בשנה החולפת, מספרת שהבינה מייד בהתחלה שיש לה עסק עם כשרון אמיתי. “יש לשיר המון מוטיבציה, יצירתיות וחריצות. מהנחיה להנחיה הביאה איתה הרבה מאוד תוצרים”. טל הוסיפה שהסקרנות, החריצות והעצמאות יוצאות הדופן של שיר היו מעוררי השראה.
 

שיר שטרקר וטל ברימר

 
פורטרט מארי – ריקמה על קנבס בדמותה של מארי אנטואנט. פיתוח של טכניקת רישום בריקמה – הצד המוצג הוא החלק האחורי של הקנבס, הצד “הפחות יפה של הרקמה”, במטרה להדגיש צדדים אחרים של הדמות.
 
שיר שטרקר – פורטרט מארי
 
משחק קרינולינות – הקרינולינה היא הבסיס המתכתי שיוצר את הנפח בשמלות. משחק המשלב צורניות של קרינולינות יחד עם צבעוניות של טפטים – בכל פעם ניתן למקם מתחת לשלד טפט שונה ובכך ליצור צבעוניות מתחלפת המתאימה לצבעוניות של תקופת הרוקוקו.
שיר שטרקר – משחק קרינולינות

 

שרשרת – שרשרת נחושת שעברה תהליך החלדה במטרה להגיע לצבעוניות פסטלית – ביטוי מובהק של תקופת הרוקוקו. צורת השרשרת מאזכרת את בדי התחרה הפלורליים, בדמות עלים ופרחים. השרשרת מציעה מצד אחד אזכור תקופתי ומצד שני ניגוד או אלטרנטיבה מודרנית יותר.

שיר שטרקר – שרשרת

 
קולקציית תחרות – קולקציה בהשראת בדי התחרה מתקופתה של מארי אנטואנט. חקירת הצורניות והחזרתיות של התחרה ושילובן אל תוך מבנה הגולם של הפרפר, שמזכיר את המרקם התחרתי.
 

שיר שטרקר – קולקציית תחרות

 

בקטגוריית אמנות, צילום ואנימציה זכתה ילנה מזין: עדי הגר, מעצבת גרפית שליוותה את ילנה בשנה החולפת, מספרת שבפגישתן הראשונה ילנה הייתה שקטה ומסקרנת והיה לה ברור שיש ים גועש מתחת לצניעות ולקול השקט. ואכן הים געש. ילנה היא סטודנטית מצטיינת, שעבדה בחריצות ובמסירות לאורך כל השנה. עדי משוכנעת שילנה תגיע רחוק בכל אשר תחפוץ והיה לה עונג צרוף להיות המנחה האישית שלה.
 

ילנה מזין ועדי הגר

ילנה מזין – חלום. סדרת רישומים

 

ילנה מזין – הרי הקווקז