שי איתן, מעצבת גרפית, מספרת על פרויקט הגמר שלה “Dress 2” – אתר בגדי יד שנייה .

לפני כמה חודשים סיימתי לעבוד על פרויקט הגמר שלי במגמת תקשורת אינטראקטיבית. המשימה שקיבלתי הייתה לבנות, לפתח ולעצב אתר בכל נושא שיעלה על דעתי. בחרתי לעבוד על רעיון שאינו היה קיים לפני כן – הקמת פרויקט חברתי הפועל כאתר אינטראקטיבי, המאגד בתוכו את כל המידע על בגדי יד שנייה בארץ : כל חנויות, כל הסיבות, השיטות, הטיפים ועוד תכנים מעניינים הקשורים לנושא. המטרה בהקמת הפרויקט הייתה להעלות את המודעות בעניין קיומן של חנויות בגדי היד שנייה: שינוי החשיבה, יצירת גישה חיובית כלפיהן, קידום אג’נדה סביבתית וכלכלית של החלפה ומחזור, וכן מתן כלי עזר להתמצאות נוחה וקלה יותר ברכישה בחנויות היד שנייה. השיקול העיקרי שהוביל אותי לבחור ברעיון, הוא שכצרכנית יד שנייה נלהבת, לא היה קיים עבורי פתרון אינטרנטי קל ונוח כאשר חיפשתי היכן יש בארץ חנויות כאלה. ממידע שאספתי, הבנתי שיש עוד הרבה צרכנים של יד שנייה והרבה אנשים שרוצים להכיר את החנויות, אך לא יודעים איפה ואיך אפשר למצוא אותן. ישנם גם הרבה צרכנים שלא יודעים מה לעשות עם הבגדים שאינם מעוניינים בהם עוד. התחלתי את תהליך איסוף המידע. בתהליך איסוף המידע, הייתי צריכה ללקט את המידע בעצמי מהאינטרנט. החיפוש היה ארוך ומתיש. ביצעתי מחקר וניתוח שיווקי, כדי שיעזור לי בהסקת מסקנות וקבלת החלטות (אין ספק כי כל פרויקט עיצובי טוב, מיתוגי או שיווקי, חייב להתחיל בראש ובראשונה ממחקר מעמיק).

התובנות והמסקנות שהגעתי אליהן מהמחקר הובילו אותי לבחירת השם והקונספט העיצובי: חיפוש אחרי שם קליט, אינטרנטי, עם תיאור של יד שניה הביא לבחירת השם: Dress 2.

הקונספט העיצובי שנבחר הוא אתר המורכב מקוביות (boxes) – אין סדר ברור והמשתמש צריך לעבור על הקוביות ולגלות בעצמו איזה תוכן הן מציעות. מבנה זה יוכל להעביר את המשתמש חוויה המדמה את החוויה שעובר בחנויות יד שניה – חוויה של חיפוש ומציאה. התוכן אורגן בסדר שיניע את המשתמש לרצות לקנות יד שנייה. התוכן העליון מכיל בתוכו את המידע שנועד ליצור גישה חיובית אצל המשתמש. התוכן מתחתיו מכיל בתוכו כלים שיעזרו למשתמש ברכישת יד שנייה ועוד כתבות הקשורות בעקיפין לנושא, ליצירת עניין והנאה. שלב הביצוע בפרויקט היה לא פשוט אך משתלם. היה חשוב לי להציג עיצוב מקורי ואינטראקטיבי לצד תכנים קצרים ורלוונטים, בשילוב חווית גלישה זורמת ונעימה.

כיום, האתר פעיל ברשת. בכל יום כמות הכניסות אליו גודלת, דף הפייסבוק שלו פעיל והוא הספיק לזכות בתחרות עיצוב אתרים. אני מאוד שמחה שהייתה לי את ההזדמנות להכין פרויקט כזה מהבסיס. למדתי המון על עיצוב, קידום, שיווק, חווית ממשק משתמש ועולם האינטרנט בכלל.